Martin Šinkovský je autorem komiksu Trikolora, který přibližuje události listopadu 1989 dětem. Momentálně se věnuje marketingu, ale spisovatelská tvorba pro děti mu není cizí. Svá díla vytváří s výtvarníkem TICHO762.
Je komiks vhodnou platformou pro předávání událostí a zpravodajství?
V dnešní době se učebnice přepisují do komiksů a všichni si myslí, jak to bude parádní. Myslím si, že je to špatně, protože dětský čtenář velice rychle pozná, že nečte komiks, protože učebnice mají negativní sentiment. Komiks je super médium pro to, aby přitáhl pozornost čtenáře. Věci znějí podobně, ale velký rozdíl je, že komiksem přitahujeme pozornost k tomu tématu, které si můžou nastudovat dál (agenda setting), a v knížkách je pak událost vysvětlena fakticky správně a vyčerpávajícím způsobem.
Ideální by byl nějaký mezistupeň, že komiksy přitáhnou pozornost, a pak knížky dovysvětlí.
A k otázce kombinování zpráv a komiksů, pojďme dělat, že to neexistuje. Vezmou fotku, proženou ji filtrem a říkají, že to je komiks? Spojení zpravodajství s komiksem se můžeme podívat to Ameriky, protože tam mají největší zkušenosti s oborem. Jestli se někdy pokoušeli kombinovat komiks se zprávami, tak rychle zjistili, že tudy cesta nevede.
První novinové komiksy, Žluťásek, byly bulvární a je to začátek moderního komiksu. Tato cesta je schůdná. Formát neudrží pozornost a čtenáře nudí. Jste omezení, že si nemůžete vymýšlet a lidé jsou zvyklí číst zprávy ve sloupcích.